"Din sözlükte, adet, taat, ceza ve mükâfat, sulta, hal ve tavır, itaat, hesap vermek, siret ve hüküm gibi birçok manalara gelir.
Istılahta ise, Allah (c.c) tarafından vazedilmiş bir kanun, bir hükümler ve prensipler manzumesi olup, akıl sahiplerini kendi iradeleriyle hayra, kurtuluşa ve hidayete sevk eden ilahi bir düzenleme demektir.
Vahiy kelimesi sözlükte gizli konuşmak, ilham etmek, emretmek, ima ve işaret etmek, fısıldamak, seslenmek gibi birçok manaya gelir.
Istılahı olarak ise Allah-u Teâlâ'nın emir ve yasaklarını peygamberlerine rüya, ilham, kitap ve melek gibi vasıtalarla bildirmesidir. Bu tanımdan da anlaşıldığı gibi dinin kaynağı vahiydir, akıl değildir." (Din Tahripçilerine K.Kerimin Cevabı sh:6–7)
İnsanı, Allah'a
ulaştıran yoldur
"İnsanları Allah'a (c.c) ulaştıran tek yol dindir. Bu dinin adı da İslam'dır. İslam, ilk insan ve ilk peygamber Hz. Âdem'den(a.s) sonra bütün peygamberlere ve son peygamber Hz. Muhammed'e (sav) gelen din yine İslam Dinidir. Hz. Âdem'le (a.s) başlayan İslam, bütün zamanlarda itikadı olarak aynı esasları beyan etmiştir.
Peygamberlere gelen dinde, itikat, ibadet, muamelat hükümleri ile ilgili ahkâm-ı ilahiye yer almaktadır. Hiçbir peygamber döneminde itikat esaslarında değişiklik 0lmadığına göre, değişen kural ve kaideler zamanın ihtiyaçlarına cevap verecek muamelata ait konular, ibadetin şekillerini belirleyen hükümlerdir…" (Rahmet-el lil Alemin -1- sh:190)
İslam ekmeldir
"İslam'ın ekmel olması demek, ne fazlası ne de noksanlığının olmaması demektir. O halde İslam'ın başka bir dinden bir şey alması veya bir şey vermesi söz konusu olamaz.
Bir şey alıyorsa noksanlığı var demektir. Bir şey veriyorsa fazlalığı var demektir. İslam her iki durumdan da münezzehtir. O halde uzlaşma mantığını esas alan diyalog, İslam için söz konusu olamaz…" (Din Tahripçilerine K.Kerimin Cevabı sh: 185)
Prof. Dr. Haydar Baş
(Kilis Postası Haber Merkezi)