Hep söyleriz “İcmal bir mekteptir” Haydar Baş Hocamız “İcmal
gençliği milletimizin yıkılmaz kalesidir.” Dediğini. İşte size bir örnek
sunacağım. Kilis Postasına bir yazı yollanmış. Yazının kimin tarafından
yazıldığına bakınca gururum bir kat daha arttı. Yazıyı Gaziantep İcmal Gençliğinden
10.sınıf öğrencisi yazmış.
Lise 2.sınıf öğrencisinin yakaladığı bu mantık değme
hocalara taş çıkartacak bir mantık. Kimse kusura bakmasın ama isterim ki bu
yavrumuzun yazısını başta diyanet işleri başkanımız sonra müftülerimiz sonra da
halkımız okusun da ibret alsın…
Eline gönlüne sağlık Ayşe Nurdan kızım. Alnından ve
gözlerinden öpüyorum. Yazdığın oranda sana Kilis Postası gazetemizde yer var. Yazılarını
yayınlama sözü veriyorum. Şimdi kızımızın yazısını okuyalım:
Ehl-i Beyt paydasında kardeşlik
Sünni ve Şii dünyası Ehl-i Beyt paydasında kardeştir. Bu
kardeşliğin bozulması açısından her yola şu an ve daha öncelerinde
başvurulmuştur. Nebevî kaynak harici yalan hadislerle ve Gadr-i Hum Hutbesinin
222 Sünni alimin eserinde yer almasına rağmen bu bağlılığı bozmak için
çabalamışlardır.
Nitekim biz de bu bağlılığı Sayın Üstadımız Prof. Dr. Haydar
Baş’ın yazmış olduğu eserlerden istifade etmiş ve hakikate kavuşmuş olduk.
Konu başlığından da anlaşıldığı üzere Şii aleminin Sünni
aleminin kardeş olduğunu anlayabiliyoruz. Şimdi bunu kanıtlarla açığa
kavuşturalım. (Prof. Dr. Haydar Baş/Tevhidin Merkezi Ehl-i Beyt kitabından
alıntılardır.)
Öncelikle Şiilik nedir anlayalım. Hz. Ali'yi seven ve Ehl-i
Beyt' in yolunda gidenlere Şii veya Şia denir. Biraz daha açıklığa kavuşturacak
olursak; Şii alemi Hz. Ali'nin (a.s.) imametini, Gadr-i Hum gününde Resulullah'
ın (s.a.a.) beyan ettiği hutbesiyle kabul edilir. Ehl-i Beyt Ekolü bu gerekçe
ile Hz. Ali' nin hilafetini hutbenin 6 yerinde geçen "Kendisinden sonra
Hz. Ali'nin vasisi ve halifesi" olduğunu beyan etmesiyle doğrulanmıştır.
Şunu söylemek farz oldu ki: "Peygamber Efendimize bizi ulaştıracak olan
asıl şey de Ehl-i Beyt' ten geçer."
Ehl-i Sünnet alemi ile Şii aleminin İmanın ve İslam'ın
şartları konusunda ki görüşlerini ifade edersek arada hiçbir fark dahi
olmadığını yıllarca süre gelmiş bu nifakı aradan çıkarmış olacağız.
Ehl-i Sünnete göre imanın şartları:
1- Allah'ın varlığına ve birliğine inanmak,
2- Meleklere inanmak,
3- Kitaplara inanmak,
4- Peygamberlere inanmak,
5- Ahiret gününe, ölümden sonra dirilmeye inanmak,
6- Kader' e inanmak, hayır ve şerrin Allah' tan geldiğine
inanmak.
Şia'nın iman esasları:
1- Tevhid: Allah'ın tek ve bir olduğuna inanmak
2- Nübüvvet: Peygamberlere inanmak
3- Mead: Ölüme, ölümden sonra dirilmeye, kıyamet gününe ve
kıyamette insanların işledikleri amellerden dolayı adaletle hesaba
çekilmelerine inanmak
4- Adalet: Hayrın ve şerrin Allah' tan olduğuna inanmak
5- İmamet: Hz. Muhammed (s.a.v.) ' den sonra İmam Ali' nin
(a.s.) ikametine inanmak, diğer ön bir imama inanmak
Sünnilere göre İslâm'ın şartları
1-Namaz kılmak
2-Oruç tutmak
3- Zekât vermek
4- Hacca gitmek
5- Kelime-i Şehadet getirmek
Şialara göre İslâm'ın şartları
1- Namaz
2- Oruç
3- Zekât
4- Hac
5- Humus
6- Cihad
7- Emr-i bi'l maruf
8- Neyh ani'l-münker
9-Tevella: Allah'ın sevdiğini sevmek
10- Teberra: Allah'ın düşmanına düşman olmak
Görüldüğü üzere gerek Şiilikte gerekse Ehl-i Sünnet' te
"imamet" konusunun dışında bütün kurallar aynıdır. Bu da şunu
gösteriyor ki yıllarca kulaktan doğma yanlışlıklarla bu iki alem arasına nifak
tohumları serpilmiştir. Fakat biz bunu açıklığa kovuşturduk. Umarım hepimiz de
bu yazıdan istifade etmişizdir.
Ayşe Nurdan Boztepe ~ Gaziantep İcmal Gençlik Üyesi
Ehli beyt kavramını küçük yaştan itibaren kalbine kazıyan ve onu yazıya döken nesli yetiştirecek tek öğretmenin Prof. DR. Haydar Baş bey olduğunu bize kanıtlarıyla göstermiş oldun bu örnek olacak yazının daha geniş platformlarda dile gelmesini temenni ediyorum
Allah razı olsun İnşallah