Çalışan Gazeteciler Günü Kutlama MesajıKamu Sen İl Başkanı ve Türk Eğitim-Sen Kilis İl Temsilcisi İlhan Oylumlu, yayınladığı bir mesaj ile Çalışan Gazeteciler Günü?nü kutladı:
?1961 yılında gazetecilerin çalışma haklarında önemli iyileştirmeler getiren 212 sayılı Yasa'nın yürürlüğe girmesi üzerine, 9 gazete sahibi, yasayı protesto etmek için 3 gün boyunca gazeteleri yayımlamama kararı aldılar. Bu gelişme karşısında, gazeteciler 10 Ocak 1961 günü haklarına ve basın özgürlüğüne sahip çıkmak amacıyla Sendika binası önünde toplanarak Vilayet'e kadar bir yürüyüş yaptılar. Gazeteciler, patronların boykot kararı karşısında ise Sendika'nın öncülüğünde, ?BASIN? adıyla kendi gazetelerini 11?12?13 Ocak 1961 tarihlerinde yayımladılar.
O tarihten sonra 10 Ocak, "Çalışan Gazeteciler Bayramı" olarak kutlandı. 1971 yılındaki 12 Mart müdahalesinden sonra ise çalışanların hakları ve basın özgürlüğüne getirilen kısıtlamalara tepki olarak 10 Ocak, "Bayram" olmaktan çıkarıldı ve "Çalışan Gazeteciler Günü" olarak anılmaya başladı.
Toplum vicdanın sesi olmak gibi ağır sorumluluğu olan, gazetecilerimizin mesleklerini icra ederken; temel hak ve özgürlüklere saygılı, evrensel hukuk kurallarına riayet eden, özel hayatın mahremiyetinin farkında olan, tarafsız, ilkeli, dürüst, şeffaf, soruşturmacı bir gazetecilik yapmaları önemlidir.
Bu vesile Kilis Kamu Sen ve Kilis Türk Eğitim Sen olarak ; yaz-kış, gece -gündüz demeden hatta zaman zaman canlarını tehlikelere atarak , bir çok sıkıntıya göğüs gererek vazifelerini yerine getiren bütün gazetecilerimizin, Çalışan Gazeteciler Gününü kutluyor, çalışmalarında başarılar diliyorum"








