Kiliste giderek daha yoğun bir araç trafiğinin oluşması ve buna bağlı olarak da trafik ekiplerinin daha sıkı denetimlerde bulunması ile birlikte vatandaşlar cezalarla daha fazla karşı karşıya kalmaya başladı.
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle beraber 01 Ocak 2009 tarihinde yürürlüğe giren yeni ceza puan cetveli ile birlikte sürücülere uygulanacak puanlar yeniden düzenlendi. Bu yeni uygulamaya göre ceza puanlarındaki artışlar şu şekilde sıralanıyor:
1-Emniyet kemeri takmamak önceden 5 puan iken yeni yılda 15 puan olmuştur.
2- Durulmuyacak yerlerde durmak. kavşak içlerinde ,trafik ışıklarının altında duraklamak gibi. önceden 5 puan iken yeni yılda 15 puan olmuştur.
3- Park yasağı olan yerlere park yapmak. önceden 5 puan iken yeni yılda 10 puan olmuştur.
4- Sigortasız araca binmek. önceden 1 puan iken yeni yılda 10 puan olmuştur.
5- Araç muayenesini yaptırmamak. önceden 1 puan iken yeni yılda 10 puan olmuştur.
6- Toplu taşıma araçlarında fazla yolcu almak. önceden 10 puan iken yeni yılda 20 puan olmuştur.
7- Kırmızı ışıkta geçmek. önceden 15 puan iken yeni yılda 20 puan olmuştur.
8- Sürücü belgesi sınıfına göre yetkisiz araç kullanmak 5 puan iken 20 puan olmuştur
9- Trafikte polisin dur ikazı uyarı ve işaretlerine uymamak 10 puan iken 20 puan olmuştur.
10- Seyir halindeyken telefonla konuşmak 1 puan iken 10 puan olmuştur.









