
Bu yıl 3. ligden 4 takım kümeye düşerken, 3 takım direk 2 takım ise play-off maçları sonucu TFF 2. Lige çıkacak.
Kilis Belediyespor Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir İbibikcan, Futbol Federasyonundan aldığı yeni kararlarla yeni sezonda hayli zorlanacaklarını dile getirdi. Ligin adının değiştirildiğini de ifade eden İbibikcan şunları söyledi:
Futbol Federasyonu yaptığı yeni düzenlemede bu sezondan itibaren Lig (A)'nın ismi TFF 1. Lig, Lig (B)'nin ismi TFF 2. Lig, 3. Lig'in ismi ise TFF 3. Lig oldu. Öte yandan, 80 futbolcu, 8 teknik adamla ilgili ihtilaf dosyalarını da karara bağlayan yönetim kurulu, TFF 3. Lig'de yükselme ve düşmeyle ilgili yeni esasları belirledi. Buna göre, 2007-2008 futbol sezonunun sonunda TFF 3. Lig'de gruplarında ilk 3 sırayı alan takımlar TFF 2. Lig'e doğrudan yükselecek. 4. ve 5. sıraları alan takımlar arasında oynanacak play-off müsabakaları sonunda 2 takım daha TFF 2. Lig'e çıkacak. Gruplarında son 4 sırayı alan takımlar ise illerindeki yerel amatör lige düşecek. 2007-2008 sezonu sonunda Türkiye Amatör Takımlar Şampiyonası'ndan gelen ve federasyonca belirlenecek kriterleri yerine getiren 5 takım, 2008-2009 sezonunda TFF 3. Lig'de oynama hakkını elde edecek. Futbol Disiplin Talimatı'nın ilgili maddelerinde cezanın infazına ilişkin hükümlerde de kimi değişiklikler yapıldı. Buna göre, hak mahrumiyeti ya da müsabakadan men cezası alan kulüp yöneticisi, teknik adam veya kulübün diğer görevlilerinin, protokol tribününün yanı sıra, stadyumlarda akredite kartla girilen tüm alanlarda bulunması yasaklandı. Söz konusu yasağa uymayan yönetici, teknik adam veya diğer kulüp görevlilerinin ilk ihlali yaptıklarında, kulüplerine TFF 3. Lig'de 10 bin YTL ceza verilmesi karara bağlandı. İhlalin ikinci kez yinelenmesinde bu cezaların 1 kat artırılması, 3. kez yinelenmesi durumunda ise TFF 3. Lig'de 10'ar bin YTL arttırılarak uygulamaya konulması kararlaştırıldı.
Biz herkesten kulübümüze destek bekliyoruz.
Kent Gazetesi









