Kiliste birçok ortaöğretim, ön lisans ve lisans mezunları memurluk atamalarını bekliyor. Maliye Bakanlığının açmış olduğu 15 bin kişilik kadroya girebilmek için tercihlerini yapan adaylar, Şubat ayında açıklanması beklenen atama sonuçlarından pek de umutlu olmadıklarını belirterek, kadro verilecek memur sayısının, geçmiş atamalarda olduğu gibi çok az olduğunu söylediler. Ortaöğretim, ön lisans ve lisans mezunlarının sayısının bir hayli fazla olmasına rağmen, verilen kadro sayısının aday sayısına oranla bir hayli düşük olduğunu ifade eden Kilisli memur adayları, bu sebepten dolayı, şanslarının çok az olduğunu belirttiler. Atama kılavuzundaki, sözleşmeli pozisyonların çok sayıda olmasının, adayların memur olma olasılığını daha da azalttığı vurgulanıyor.Adayların en büyük sorunları arasında, yüksek puan almalarına rağmen atamalarının yapılmaması, askerlik sorunları ve kendilerine uygun iş bulamamaları yer alıyor. Hükümetin ihtiyaç olduğu halde, memur sayısını bu kadar az tutmasının nedenini halen anlayamadıklarını ifade eden adaylar, Daha kaç yıl bekleyeceğiz. Kendi paramızı kazanmak bizim hakkımız değil mi? Niçin okul okuduk? dediler.









