Kilisin ekonomisinde önemli bir yeri olan zeytincilik 11nci ayda başlayıp 12nci ayda sona erer. Bu süre içerisinde toplanan zeytinleri işleyen fabrikalar, iki aylık süre içerisinde tam kapasite ile çalışır. İki ay boyunca 24 saat zeytin işlemesi yapan zeytinyağı fabrikaları, sezonun bitmesi ile birlikte üretimini de sona erdirdi. Kiliste son birkaç yıldır, eskiden beri süre gelen klasik zeytinyağı mahsereleri, artık yerini kontini sistem zeytinyağı fabrikalarına bıraktı. Bu fabrikalarda, 20 işçinin yapacağı işi, 4 kişi ile yapılarak emekten de tasarruf yapılmaktadır. Üretilen zeytinyağları, yarım asit veya en fazla 1 asit olmaktadır. Böylelikle Kilis zeytinyağı, kalite bakımından hak ettiği yeri bulmuştur.
Fabrika sahipleri ile yapmış olduğumuz görüşmelerde, trilyonluk yatırımlarla kurmuş oldukları bu işletmeleri, devlet desteği olduğu zaman, şişeleme, ambalaj sanayisi ile beraber Kilis zeytinyağını hem Türkiye hem de dünya piyasasına marka olarak girebileceklerini ifade ettiler. Maalesef mevcut idarenin, üretim ve emeğe yönelik hiçbir faaliyetini göremediklerini, bu sebepten dolayı işletmelerinin on ay gibi bir zaman zarfında atıl durumda kalacağını, bunun da Kilis ekonomisi için büyük bir kayıp olduğunu söylediler.









