Kış aylarını yaşamıyoruz Kiliste, tamamen bir bahar havası hakim memlekette. Fukara Yazı misali gündüz üşümeyi bir yana bırakın, kazayla kalın birkaç elbise giyip çıkarsanız dışarıya eğer, resmen ter basıyor insanı. Zaten Kilis kışları çok fazla sert geçmiyordu. Ancak haftalardır havaların bu kadar güzel gitmesi Kilisliyi giderek telaşlandırıyor. Sohbet ettiğim birçok kişi, Yahu ne zaman kapanacak şu hava. Yağmur yağar mı acaba diye endişelerini dile getiriyorlar. Benim dikkatimi çeken başka bir şey var Kiliste.
Her ne kadar gündüzleri hava güzel olsa da gece biraz soğuyor ve sobalar, kaloriferler yanıyor. Ve akşam saatlerinden itibaren Kilisi nerdeyse bir duman hafifçe örtüyor. Kömür kokusu akşam eve giderken bile rahatsız ediyor insanı. Bunun nedeni ise geceleri esinti olmaması. Yazın en sıcak günlerinde bile hafifçe esen meltemi eksik olmayan Kilis için garip bir durum tabi ki. Durgun havada duman gitmediği için evlerin, sokakların üzerine çöküyor tabi haliyle. Ne diyelim bir an önce kış gelirde rahat ederiz umarım. Sevgi ve saygılarımla.
Yazan: Fuat Can









